Meer organische bezoekers op jouw website?

Brengt jouw huidige website nog niet de juiste resultaten? Met deze 7 praktische tips kan je zelf direct aan de slag met het optimaliseren van jouw website. Hierdoor zal je op een duurzame en organische manier meer bezoekers genereren en kom je hoger in de Google ranking terecht. Uiteraard kunnen wij met Digital One hierin ook adviseren en volledige ondersteuning bieden.

Stap 1: Ken je bezoekers

Voor vele een open deur, maar er nog zijn veel ondernemers die geen Google Analytics gebruiken. Dit doe je door een gratis Google Analytics account aanmaken en de trackingcode te koppelen aan je website. Met deze gratis tool van Google kan je de bezoekers op jouw website en/of app meten, analyseren, monitoren en optimaliseren.

Stap 2: Controleer jouw huidige positie op Google

Met Rank Checker kan je jouw huidige positie op Google achterhalen en de verdere optimalisatie monitoren.

Stap 3: Verbeter je Google positie

Met Google Search Console kun je websiteverkeer bijhouden, je Google positie te optimaliseren en weloverwogen beslissingen nemen over de weergave van je website in de zoekresultaten. Ook kan je marketinganalyses uitvoeren in combinatie met andere Google-tools, zoals Google Analytics, Google Trends en Google Ads.

Stap 4: Bepaal de juiste zoektermen

Kijk op welke zoekwoorden de website nu al scoort en controleer de zoekvolumes van deze zoekwoorden. Tools als Ubersuggest.io, Kwifinder en Ahrefs kunnen je hierbij ondersteunen.

Onderzoek ook welke zoekwoorden jouw potentiële klanten nog meer gebruiken. Via tools Keyword Tool kan je inzien welke zoekwoorden relevant zijn op platformen als; Google, YouTube, Amazon, eBay, Play Store, Instagram en Twitter. Via Google Search kan je ook gerelateerde zoekwoorden vinden. Wanneer je zoekt op jouw belangrijke zoekwoorden zoekt, zie je bij voldoende zoekvolume onderin bij de Google resultaten een aantal gerelateerde zoekwoorden staan.

Stap 5: Verbeter de zoekoptimalisatie van jouw websitepaginas’s

Stel je product of dienst af op de juiste zoekwoorden. Met de WordPress plugin Yoast SEO kan je de SEO teksten per websitepagina zelf inrichten. Voor andere platformen zijn er ook mogelijkheden.

Daarnaast is het belangrijk om zoekvriendelijke URL’s te gebruiken, zoals: https://www.digital-one.nl/meer-organische-bezoekers-op-jouw-website.

Verder is het belangrijk dat je structuur aanbrengt op een pagina door gebruik te maken van headers. Ook is het belangrijk dat je afbeeldingen de juiste bestandsnamen geeft, zodat Google deze afbeeldingen kan lezen. Dit is ook belangrijk zijn bij voice seach.

Wanneer je gebruikt maakt van hyperlinks is het belangrijk dat je met de juiste woorden doorverwijst i.p.v. gebruik te maken van een ‘meer info’ hyperlinks.

Stap 6: Zorg voor de juiste conversie met duidelijke call-to-actions

Naast een duidelijke structuur is het belangrijk dat je een duidelijk call-to-action communiceert. Kan er bijvoorbeeld een gratis whitepaper worden gedownload voor meer informatie, kan men zich aanmelden voor een gratis webinar of kan er contact worden opgenomen voor een kennismakingsgesprek?

Hieronder zie je een aantal call-to-action buttons uitgelicht.

Stap 7: Meet, monitor, optimaliseer en repeat

Wanneer je aan de slag gaat met het optimaliseren van je zoekresultaat is het belangrijk dat je de resultaten meet, het proces voortdurend blijft monitoren en verder blijft optimaliseren.